Kredi Kartı Aidatlarımı Geri Verin !
4 Mart 2013
Kredi kartından sürünmeyen yok değil mi? Hele o kart aidatları… 10 yıllık kart aidatını geri almayı başarabilenler de var ama öyle çetrefilli ki; çoğu insan –hele ki birden fazla kredi kartı varsa- “bu kadar uzun prosedürle uğraşacağıma öderim kurtulurum.”diyor. Bankaları arayıp “ Kart aidatı kesiyorsunuz. Sizin bankanızın kartını kullanmak istemiyorum. Kartımı iptal edin.” dediğinizde caymamanız için ya X liralık bedava akaryakıt hediyesi veriyorlar, ya da ‘ 2 ay içinde şu kadar harcayın, almayalım” diye pazarlığa girişiyorlar… Ben de bu uzun prosedürlerle uğraşacak vakti olmadığından kart aidatını almaya teşebbüs bile etmeyenlerdenim. Ama aşağıdaki yolları izleyerek yapmak sanırım bu karmaşayı daha kolay hale getirecek. Tüm bunları birden çok kredi kartın için yapabilirsin ve hepsinin aidatını geri alabilirsin. Yeter ki üşenme ve sabırlı olmaya çalış… Başarabildiysen bizimle de paylaş. Çünkü teori hiçbir şeydir, yaşanmışlık ve deneyim ise her şey!
Hepimizin kart aidatlarını geri alabilmesi ümidiyle, sıralıyorum:
1- Bankanın müşteri hizmetlerini arayıp, kesilen kart aidatını ödemek istemediğini ve geri ödenmesini talep etmeyi deneyebilirsin. Evet, bu kadar kolay olsaydı kimse bu sorunu yaşamaz ve bu yazı da ortaya çıkmazdı ama … “Denedim.” diyebilmek için en azından…
2- Maddeyi denedin ve olmadıysa (ki büyük çoğunlukla olmuyor) bu kez bankanın hem genel müdürlüğüne, hem de kartını aldığın şubeye yanda dilekçe göndermelisin (*Temsili dilekçe aşağıda). Fakat burada önemli bir nokta var: Hukuki süreçte kanıt yükümlülüğünün sağlanabilmesi için bu dilekçeyi PTT’den iadeli taahhütlü göndermek lazım. Böylelikle geri dönüş cevabını da dilekçeyi alan kişinin imzası ile alabileceksin.
3- Dilekçeye rağmen hâlâ aidatın ödenmemişse ya hukuki yolu ya da bankayla görüşme yolunu seçmelisin. Bankanı yeniden arayıp “Aidatı ödemezseniz kartı iptal edeceğim” diyebilirsin mesela… Bu şekilde bir çok insan parasını geri almış, fakat banka bunu blöf olarak da görebilir. Yazının başında da bahsettiğim gibi “Şu kadar bedava harcama miktarı verelim.” gibi pazarlıklara da girişebilirler.
4- Dilekçene ve aramana rağmen aidatlarını geri alamadıysan, bu kez bulunduğun ilçedeki kaymakamlığın içindeki hakem heyetlerine gitmeyi denemelisin. Burada şikayetini anlattığın hazır dilekçeler var, ekstre de yollanacak dilekçeye eklenmeli. ( Bu işlemler ücretsiz.) Fakat geçmişe dönük tüm ekstrelerinin olması gerek. Geçmiş ekstrelerini saklamadıysan işin biraz zorlaşabilir. Çünkü bankaya gidip “Ben sizi şikayet edeceğim bana 10 yıllık ekstremi verin.”dersen büyük ihtimalle vermeyebilirler. “Geçmişe dönük harcamalarımı kontrol etmek istiyorum.” gibi daha ılımlı cümleler kurarsan iyi olur…
5- Hakem heyetlerindeki aidat davalarının çoğunu tüketiciler kazanıyor. Banka, itirazını tüketici mahkemelerine yapıyor. Yani işin bu aşamasından sonra muhatabı sen değil, tüketici mahkemesi oluyor. Buradan da büyük çoğunlukla tüketiciler lehine karar çıkıyor.
*Dilekçe örneği;