İstanbul’a ‘Londra model’ çözüm!
2 Aralık 2013
İstanbul trafiğine bulunan çareler bitmiyor, çareler ne kadar ‘çare’ oluyor, orası biraz karışık… İstanbullu’nun canından can, ömründen ömür alan trafiğe bu kez ‘Londra modeli’ ile çare bulmaya çalışacaklar.
Londra modeli; ücretli bir sistem. İstanbul’da trafiğin kilitlendiği bölgelere yoğun saatlerde giren araçlar ücret ödeyecek.
‘Trafiğe çare/İstanbul nefes alacak/ Sıkıntı bitti’ derken para konusunu dıuyunca tadınız kaçmış olabilir, dahasını iletelim; takılan çiplerle takip edilecek olan araçlar, trafiği yoğun bölgelere girdiği anda ücrete tabi olacak.
Bu sistem trafiğe ne katar?
Bu sistem sayesinde trafiğin çok yoğun olduğu bölgelerdeki araç sayısının 70 bin azalması bekleniyor.
Ücretlendirme nasıl yapılacak?
Trafiği sıkışık bölgelere konan kameralar, araç plakalarını okuyacak, tıpkı otopark sistemlerinde olduğu gibi aracın girdiği bölge ve kaldığı süreye göre araç sahibine fatura kesilecek.
Bölgenin ücretlendirilmiş olduğunu nasıl anlayacağız ?
Modelin orijinalinin uygulandığı Londra’da, asıl adı olan ‘congestion charge’ sisteminde para ile girilecek bölgeler kırmızı ‘C’ harfi ile gösteriliyor. Şehir merkezine giren araçlar 8 sterlinden (yaklaşık 20 lira) başlayan ücretler ödüyor.
Chelsea Bridge üzerindeki C yazılı tabela, kent merkezindeki ünlü Sloane Square’in paralı olduğunu gösteriyor.
Konuyla ilgili Walkingistanbul’a bilgi veren İstanbul Ulaşım A.Ş Genel Müdürü Ömer Yıldız, İstanbul’da bu modelin ilk uygulanacağı yerin tarihi yarımada olacağını ifade etti. Fakat Yıldızı’ın ifade ettiği üzere bu, Ulaştırma Şurası kapsamında bir öneri, uygulayıp uygulamayacak olan İstanbul Büyükşehir Belediyesi….
‘Otomobilsiz gün’ ilan edilsin
Yıldız bir diğer hedeflerinin de 22 Eylül’ün Türkiye’de -tüm dünyada olduğu gibi- ‘otomobilsiz gün’ ilan edilmesi olduğunu kaydetti.
*Manşet fotoğrafı myvizor.com’dan alınmıştır.