/ /

Instagram’ın sosyal medyadaki dönüşümü

20 Kasım 2015

Akın Öztürk

Fotoğraf paylaşım sitesi Instagram’ın hızla büyümesi aslında sosyal medyadaki her türlü dönüşümü de hızlandırıyor. Tatil fotoğrafçılığı ve dijital pazarlama bunlardan sadece birkaçı…

Tüm sosyal medya siteleri arasında Instagram kısa sürede en fazla etkiyi yaratan platform oldu. Fotoğraf paylaşımı üzerine yoğunlaşan sosyal medya platformu dünyada büyük bir izleyici kitlesine sahip oldu ve özellikle Y kuşağı içinde büyük bir popülerliğe sahip.

Instagram’ın bu etkinliğinden yararlanan sektörler arasında seyahat endüstrisi de bulunuyor. Çünkü fotoğraf odaklı olan Instagram, tatil beldelerinin dünyaya yayılması için ideal bir platform oluşturuyor. Birçok tatil beldesi Instagram’da çok sayıda takipçiye sahip ve bu kullanıcıların gittikleri yerlere ilişkin fotoğrafları kişisel sayfalarında paylaşması alışıldık bir hal aldı.

Instagram tatil fotoğrafçılığını değiştirdi

Tatil fotoğrafçılığının ne kadar değiştiğini en iyi anlatan fenomen aslında Instagram oldu. Bir dönem, basılması haftaları bulan gri tatil fotoğrafları albümleri süslerdi. Bugün ise insanlar profesyonel kalitede fotoğrafları çekebiliyor ve bunları dünyanın istediği yerinde bulunan bir kişinin görebilmesi için paylaşabiliyor. Üstelik bunların hepsi saniyeler alıyor.

Instagram’ın sosyal medya üzerindeki etkisini inceleyen İngiliz Guardian gazetesi, özelikle platformdaki gözle görülür eğilimlere dikkat çekiyor. Gazete, sosyal medya platformlarını kullanan insanlar arasında Instagram’ın kıskançlık yaratabileceğine dikkat çekiyor. Bunun nedeni olarak ise, cennet benzeri yerlerin fotoğraflarının, oralarda olamayanlar üzerideki etkisi gösteriliyor.

Sosyal medyanın değişim hızı

Instagram’ın, sadece sosyal medya platformları ve popüler kültür içinde önemli yer tutması değil, aynı zamanda hızı da özellikle dikkat çekilmesi gereken bir nokta.

Modern toplumun özellikle teknoloji ve sosyal medyanın hızlı değişimi ile çok daha hızlı şekilde dönüşeceğine hiç kuşku yok. Instagram, piyasaya sürülüşünün ikinci yılında 100 milyon kullanıcıyı aşmıştı. Bu rakam, sosyal medya platformlarının kullanıcıları ne kadar hızlı şekilde kendilerine çekebildiğinin büyük bir göstergesi.

Piyasaya yeni giren benzer teknolojiler ve platformlar da hızla kullanıcı çekiyor. Görece kısa bir zaman önce piyasaya sürülen Periscope’un, özellikle Y kuşağının günlük hayatının bir parçası olduğu ortada. Üstelik bugünlerde neredeyse her hafta yeni konseptler ve milyon, hatta milyar dolarlık internet şirketleri piyasaya çıkıyor.

Dijital pazarlama alanları

Instagram’ın artan popülerliği, dijital pazarlama profesyonellerinin dikkat etmeleri gereken bir eğilime de işaret ediyor. Artık dijital pazarlama üslubu yeni alanlara ve yeni yönlere doğru hızla değiştiği için, olası tüm sosyal medya platformlarına dokunmak gerekiyor. Facebook ve Twitter açık arayla dünyanın en büyük sosyal medya platformu olmayı sürdürüyor. Bu nedenle bu iki dev sosyal medya platformunu yok saymak, dijital pazarlama profesyonelleri için en hafif deyimiyle “ahmaklık” olacaktır. Ancak Facebook ve Twitter’ı dijital pazarlamada, sosyal medya platformu olarak kullanmak önemli iken, kültürel zamanın değişimini temsil eden yeni platformları kullanmak da aynı oranda önemli.

İşte o platformlardan birisi de Instagram. Bu platformlara Periscope ve Snapchat de eklenebilir. Hatta gençleri hedef alan bir platform olan video oyun sitesi Twitch’te dahi reklam vermek ciddi şekilde düşünülmesi gereken bir durum.

Bugünlerde popüler kültür, özellikle Y kuşağı içinde hızla ilerliyor. Instagram’ın yükselişine dikkat etmek ve bu platformu dijital pazarlama stratejisine dahil etmeyi ciddi şekilde planlamak büyük önem taşıyor. Ancak bunu yapmak, dijital pazarlama stratejisinin dönüşümü için tamamen yeterli değil. Pazarlama profesyonellerinin hızla değişen eğilimleri yakından takip edip, gerekli dönüşümleri sağlaması da gerekli.


Yorumlar(0)