‘Avrasya Tüp Geçiş’ projesinde sona yaklaşıldı
25 Kasım 2015
Asya ve Avrupa yakasını birbirine bağlayan ‘Avrasya Karayolu Tüp Geçiş’ projesinin yüzde 85’i tamamlandı.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın vizyon proje olarak değerlendirdiği ‘Avrasya Karayolu Tüp Geçiş’ projesinde çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Avrupa ile Asyayı birbirine bağlayan karayolu geçiş tüneli tamamlandığında Kazlıçeşme-Göztepe arası otomobille 15 dakikada geçilebilecek.
Yüzde 85’i tamamlandı
Günde 900 işçinin gece gündüz çalıştığı Avrasya Karayolu tünelinin yüzde 85’i tamamlandı. İki katlı ve 2 gidiş, 2 geliş olarak yapılan tünelde, tünel içi imalat işleminin de büyük kısmı bitirildi.
Köstebek gün yüzüne çıktı
Boğaz geçişi tünelinde sadece bu projeye özel olarak tasarlanan ve ‘köstebek’ olarak bilinen TBM (Tunnel Boring Machine – Tünel Kazma Makinesi) dev makine ile delme işlemi tamamlandı. İçerisinde 300 kişinin çalıştığı tünel kazma işleminde kullanılan 120 metre uzunluğunda ve 13.4 metre çapındaki köstebekle öngörülenden daha kısa sürede delerek tünel açma işlemi tamamlandı. Dünyanın en büyük köstebeklerinden biri olan tünel kazma makinesi iki kıtayı Marmaray’dan sonra bir kez daha birbirine bağladı. Delme işleminin bitmesinin ardından parçalara ayrılan dev köstebek Çatladıkapı mevkiinde yeryüzüne çıkarıldı.
Yılın projesi seçildi
Avrasya Geçişi Projesi, Uluslararası Tünel ve Yeraltı Yapıları Birliği tarafından ‘Yılın Projesi’ seçildi. Tünelcilik alanında dünyanın en önemli birliği olarak sayılan Uluslararası Tünel ve Yeraltı Yapıları Birliği (ITA – International Tunnelling and Underground Space Association) tarafından İsviçre’de düzenlenen ITA Uluslararası Tünelcilik Ödülleri’nin ‘Büyük Projeler’ kategorisinde ‘Yılın Projesi’ ödülüne Avrasya Geçişi Projesi layık görüldü.
Proje bağlantı yollarını da rahatlacak
Avrasya Tüneli Projesi (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi), Asya ve Avrupa yakalarını, deniz tabanının altından geçen bir karayolu tüneli ile birbirine bağlayacak. İstanbul’da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek olan Avrasya Tüneli, 3.4 km’lik kısmının en derin noktası denizin 106 metre altından olmak üzere bağlantı yollarıyla birlikte yaklaşık 14.6 kilometrelik bir güzergahı kapsıyor. Proje tamamlandığında Cankurtaran ile Kazlıçeşme arasındaki sahil yolu 8 şeride çıkarılacak.
İki katlı tünelden ve alışılmış diğer metotların dışında bir yöntemle inşa edilen bağlantı tünellerinden oluşan Avrupa ve Asya yakalarında toplam 9,2 kilometrelik güzergâhta ise yol genişletme ve iyileştirme çalışmaları yapılacak. Sarayburnu-Kazlıçeşme ile Harem-Göztepe arasında yer alan yaklaşım yolları genişletilecek. Yap-işlet-devret yöntemiyle yapılan projenin 2016 yılı sonunda hizmete açılması bekleniyor.