“1,95 civarında” ve 4 Dakika
24 Ekim 2013
“Asrın Projesi” olarak tanıtımı yapılan Marmaray, 29 Ekim‘de Üsküdar’da , Cumhurbaşkanı Gül ve Başbakan Erdoğan’ın katılacağı bir törenle hizmete açılacak. Açılış öncesi tanıtım çalışmaları da hız kazandı.
Hazırlanan kısa reklam filminde “Hayaldi gerçek oldu”, “2 kıta 4 dakika” ve “Günde 1 milyon yolcu” gibi sloganlar dikkat çekiyor. Önümüzdeki günlerde ekranlarda, reklam panolarında ve gazetelerde bu sloganlarla sık sık karşılaşacağız gibi görünüyor.
2004 yılında inşaat işlerine başlanan projede bugüne kadar 4 milyar 514 milyon 343 bin lirası kredi olmak üzere 5 milyar 192 milyon 158 bin lira harcama yapılmış. 29 Ekim’de açılan kısım sadece Marmaray’ın 13,7 kilometrelik Söğütlüçeşme – Kazlıçeşme bölümü. Marmaray’ın tümü 76 kilometrelik bir hat. Kalan hattın en erken 2015 yılında biteceği söyleniyor.
Marmaray’la ilgili kısaca hatırlatmak gerekirse;
Proje, üçü yer altında olmak üzere 5 istasyondan oluşuyor. İlk istasyon, açılış töreninin de yapılacağı Üsküdar İstasyonu.
Son istasyon ise Kazlıçeşme.
Çalışmalar sırasında yapılan arkeolojik kazılarda bulunan 35 binin üzerinde tarihi eser ile 13 batık gemi , Yenikapı 100 ada olarak nitelendirilen bölgede kurulacak Arkeopark’ta ve Marmaray müzesinde sergilenecek.
Marmaray’da günde ortalama 1 milyon 200 bin yolcu taşınması hedefleniyor.
Marmaray’la Gebze ve Halkalı arası 105 dakika, Bostancı ve Bakırköy arası 37 dakika, Söğütlüçeşme ve Yenikapı arası 12 dakika, Üsküdar ve Sirkeci arası 4 dakika olarak belirlenmiş.
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, bilet fiyatlarının “1,95 civarında “ olacağını açıklamıştı.
Uzmanların ,çeşitli STK , dernek ve insiyatifin , projenin teknik ve güvenlik açısından “tehlike” içerdiğine , “rant” için yapıldığına ve trafik için çözüm olmayacağına dair açıklamalarını da gözönüne alırsak , Marmaray, daha uzun süre gündemden düşmeyecek projelerden biri olacağa benziyor.